Go-Live
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reacties op het 10stappenplan met bendes

+2
NeP
Annemie
6 plaatsers

Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  Annemie ma okt 19, 2009 8:21 pm

Dag lieve mede-NZO'ers !

Ik had in de zomer dat 10stappenplan opgesteld om de dag van een optreden goed te laten verlopen: onderverdeling in groepjes (bendes) en wat je moet doen in verschillende stappen.

Ik wil graag jullie mening hierover horen, want op de première in Mechelen vond ik dat het allemaal niet zo vlot verlopen is. Om te voorkomen dat deze chaos zich elk optreden herhaalt, moeten we iets beters bedenken. En daarom wil ik weten wat jullie ervan denken:

  • Hoe vond jij dat de dag verlopen is? (opzetten, repeteren, workshops en afbreken/opruimen )
    Het gaat hier dus niet om het optreden zelf, maar alles wat ervoor en erna moest gebeuren.

  • Welke dingen zijn er heel goed verlopen en moeten zeker zo blijven?

  • Welke problemen of moeilijkheden waren er volgens jou?

  • Hoe zou dit opgelost kunnen worden? dus:hoe kan het beter?


Zaterdag op de repetitie gaan we dit verder bespreken.


Even ter opfrissing: het 10 stappenplan bestaat uit 5 bendes en 10 stappen:
De bendes zijn: techniek, decor, workshops, attributen+kledij+schmink, infomarkt.
De stappen zijn: uitladen en het materiaal per bende sorteren, opbouwen en klaarzetten, oefenen, schminken, optreden, micro’s en zenders inleveren, laatste voorbereidingen voor de workshops, workshops, opruimen, inladen.
Annemie
Annemie

Aantal berichten : 125
Leeftijd : 35
Woonplaats : Mechelen
Ik voel me vandaag :
reacties op het 10stappenplan met bendes Left_bar_bleue80 / 10080 / 100reacties op het 10stappenplan met bendes Right_bar_bleue

Registration date : 27-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty Re: reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  NeP di okt 20, 2009 9:42 pm

Het is gewoon wat moeilijk omdat elke plaats anders is, en zeker voor onze bende (workshops) omdat we niet weten wat er al beslist is en wat niet, bvb de plaats waar elk van de workshops zal doorgaan e.d. Waar het ook een beetje mis ging, was vlak na de voorstelling. Het is niet tof om direct aan die workshops te moeten beginnen, aangezien iedereen zijn volkje graag even ziet. Enkele vriendinnen van mij wilden wel iets gaan drinken achteraf met mij, maar ze hadden geen zin om nog een halfuur te wachten tot die workshop klaar was, vandaar.
Voor de rest waren er (volgens mij) niet zo veel problemen in onze bende.
NeP
NeP

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 31
Woonplaats : Sint-Katelijne-Waver
Hobby’s : muziek en lachen
Ik voel me vandaag :
reacties op het 10stappenplan met bendes Left_bar_bleue100 / 100100 / 100reacties op het 10stappenplan met bendes Right_bar_bleue

Registration date : 12-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty Re: reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  nDurlie di okt 20, 2009 10:41 pm

* Hoe vond jij dat de dag verlopen is? (opzetten, repeteren, workshops en afbreken/opruimen )
Het gaat hier dus niet om het optreden zelf, maar alles wat ervoor en erna moest gebeuren.

--> Dat was goed gestart, maar de afbouw hadden we niet besproken.


* Welke dingen zijn er heel goed verlopen en moeten zeker zo blijven?

-->De opbouw van decor, make up (Arina en Amih hadden alles zo mooi op hoopjes gelegd)


* Welke problemen of moeilijkheden waren er volgens jou?

--> Na de voorstelling was niet goed afgesproken waar iedereen heen moest en iedereen kwam naar mij gelopen met vragen, dan kwamen die VIP's nog binnen en moest filip foto's nemen terwijl Simon aan zijn WS wou starten. Er liepen mensen backstage die daar niet mochten zijn. (niet dat ik iets tegen die mensen heb, maar dit is gwn niet praktisch) dan werden de spullen niet opgeruimd, de attributen werden gwn ergens neergelegd.

* Hoe zou dit opgelost kunnen worden? dus:hoe kan het beter?

Ik stel voor de backstage deur NIET te openen tot wanneer dat we KLAAR zijn backstage, zodat niemand ons stoort (ook geen mama's en papa's !!) en daarna SAMEN in GROEP (zo zijn we zichtbaarder) naar buiten te gaan zodat we SAMEN aan de WShops kunnen starten.

nDurlie

Aantal berichten : 400
Leeftijd : 36
Woonplaats : gent
Hobby’s : tekenen, film, toneel
Humor : roltraphumor
Ik voel me vandaag :
reacties op het 10stappenplan met bendes Left_bar_bleue50 / 10050 / 100reacties op het 10stappenplan met bendes Right_bar_bleue

Registration date : 30-11-08

http://www.ndurlie.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty Re: reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  Thomas. wo okt 21, 2009 10:40 pm

Hoe vond jij dat de dag verlopen is? (opzetten, repeteren, workshops en afbreken/opruimen )
Het gaat hier dus niet om het optreden zelf, maar alles wat ervoor en erna moest gebeuren.

Wel, ik vond het begin wel goed, een briefing en daarna iedereen die zijn eigen ding kon gaan
doen zodat alles goed kwam. En toen begonnen we ook allemaal effectief (bv, ikzelf en de rest
begonnen aan het decor, wat eigenlijk naar mijn mening enorm vlot ging). Maar toen de eersten
klaar waren en we allemaal in het zaaltje moesten wachten, begon de verveling snel te komen
(wat logisch is, we zijn jong, we need action.!) en tja, als je in zo'n gebouw zit, wil je al 'ns wat
gaan onderzoeken hé... En uiteindelijk liep alles in het honderd, was er te weinig tijd enzo dus ik
denk dat het werk op zo'n manier verdeeld zou moeten kunnen worden dat niemand ooit niks te
doen heeft. maar beseffende dat dit niet mogelijk is, stel ik niet zo'n hoge eisen. ^^
Na de voorstelling was alles een klein beetje in het soepje aan het lopen, wat logisch is aangezien
een deel al even naar boven was en de anderen naar de hal, en toen gingen we mengen en toen
was niet iedereen waar-ie hoorde te zijn, wat eigenlijk niet meer dan logisch is want alle mama's
en papa's en vrienden en vriendinnen en neven en nichten en lieven waren er.!! Ik denk dat we
niemand mogen kwalijk nemen dat het na de voorstelling (met het opbreken enzo nvdr) een beetje
in het honderd is gelopen. Na zo'n fantastische voorstelling moet je kunnen ontladen.! ^^

Welke dingen zijn er heel goed verlopen en moeten zeker zo blijven?
Het eerste deel ging (toch bij het bouwteam) enorm vlot en goed vooruit.! proficiat aan alle mede-
bouwers en aan mamAnnemie omdat ze alles zo steengoed corrigeerde.!


Welke problemen of moeilijkheden waren er volgens jou?
Dat er stukken waren waar niemand iets (zinnigs) te doen had en dat we toch tijd te kort kwamen
naar de voorstelling zelf toe...

Hoe zou dit opgelost kunnen worden? dus:hoe kan het beter?
Geen idee, als ik zo'n slimmerd was zou ik vast geen Kunstschool doen. Wink
Thomas.
Thomas.

Aantal berichten : 191
Ik voel me vandaag :
reacties op het 10stappenplan met bendes Left_bar_bleue50 / 10050 / 100reacties op het 10stappenplan met bendes Right_bar_bleue

Registration date : 02-12-08

http://www.hetbetoverdebos.forumotion.net

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty Re: reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  Sarah do okt 22, 2009 11:55 am

Ik sluit me bij iedereen een beetje aan,
het opruimen ging het lastigste, onder meer omdat er na de workshops niet direct werd geholpen met opruimen.(ik heb daar ook mijn deel in gehad Sad srry annemie)
de volgende keer zou beter zijn dat alles direct werd opgeruimd denk ik , da de workshops allen naar daar
Sarah
Sarah

Aantal berichten : 120
Leeftijd : 33
Woonplaats : Oudenaarde
Ik voel me vandaag :
reacties op het 10stappenplan met bendes Left_bar_bleue80 / 10080 / 100reacties op het 10stappenplan met bendes Right_bar_bleue

Registration date : 03-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty Re: reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  Annemie vr okt 23, 2009 6:43 pm

merci voor degenen die al gereageerd hebben! van de anderen hoor ik ook graag iets! jullie reacties helpen enorm om te kunnen bekijken hoe het de volgende keren beter zou kunnen. kzou zeggen: maak er gebruik van dat uw mening gevraagd wordt Wink
Annemie
Annemie

Aantal berichten : 125
Leeftijd : 35
Woonplaats : Mechelen
Ik voel me vandaag :
reacties op het 10stappenplan met bendes Left_bar_bleue80 / 10080 / 100reacties op het 10stappenplan met bendes Right_bar_bleue

Registration date : 27-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty Re: reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  SimOnline vr okt 23, 2009 7:50 pm

jah sorry dat ik zo laat reageer , ben nog maar voor de tweede dag, thuis en ik moet alles zo rustig mogelijk aandoen. en op 10 dagen gaatzon forum wel vooruit dus ik wou alles in een keer doen,,

wat ik vond van mijn bende (de workshop bende)
voor die plakken , hadden we cht te weinig materiaal, je moet zo een workshop aantrekelijk maken, maar dat gaat niet als je alleen maar magneten en een papier hebt, en besef dat we op de andere lokatie niet eens die magneten borden hebben
wat betreft na de voorstelling mijn workshop kan niet opp het podium we hadden te weinig tijd om allees klaar te zetten terwijl die fotos er nog bij kwamen en iedereen al dingen bij elkaar was aan het rapen, twas een beetje een cirk

voor de rest de dag starte mooi
idd wat thomas zegt, maar ik denk dat we daar niet veel kunnen aan doen mss moeten we sommige mensen meerdere taken geven, bv mensen om te helpen bij licht en geluid, want ook johan had veel te weinig tijd voor dat alles, maar dat zal volgende voorstelling wel al wat beter gaan om dat johan dan minder moet uitleggen,,

voor de rest was het wel heel geslaagd
SimOnline
SimOnline

Aantal berichten : 159
Leeftijd : 29
Woonplaats : Aalst
Hobby’s : contrabas, zang, toneel, chiro, vuurtoren, neimand ziet ons maar dat is geen hobby meer dat is een deel van men leven ondertussen....
Humor : droge humor natuurlijk roltraphumor+ flauwe humor die op niks slaat grovve humor,monty pyton humor
Ik voel me vandaag :
reacties op het 10stappenplan met bendes Left_bar_bleue85 / 10085 / 100reacties op het 10stappenplan met bendes Right_bar_bleue

Registration date : 06-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

reacties op het 10stappenplan met bendes Empty Re: reacties op het 10stappenplan met bendes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum