Go-Live
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jezus Christus : Dé weg ?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Jezus Christus : Dé weg ? Empty Jezus Christus : Dé weg ?

Bericht  JoP zo feb 08, 2009 2:35 pm

in het vormingsmoment tijdens de repetitie van gisteren kwamen we bij de vraag naar de plaats van christen-zijn tussen de zoveel andere godsdiensten. Sommigen met andere goden, andere met misschien dezelfde God maar vanuit een ander standpunt bekeken.

Bij die vraag vind ik het vanuit mijn christelijk geloof altijd belangrijk om eens te overwegen wat Jezus Christus daar zelf over zegt.
  • Jezus zegt : ik ben de weg, de waarheid en het leven. (Hij zegt niet: ik ben een weg, een waarheid ...)
  • Jezus zegt : Niemand komt tot de Vader (God) dan door mij.
  • Jezus zegt : Philippus, nu ben je al zo lang bij mij en je vraagt "Toon ons de Vader". Ik zeg je : Wie mij ziet ziet de Vader
  • Jezus zegt : De Vader en ik zijn één.
Dat zijn vier buitengewoon radicale stellingen als je 't mij vraagt. en ik geloof ze.

Ik geloof :
  • dat in de godsbeelden van andere godsdiensten wel iets van God zichtbaar kan worden, maar dat alleen in en door Jezus Christus het meest volmaakte beeld van God kenbaar wordt.
  • dat we dus door Jezus te leren kennen God het best leren kennen.
  • dat je Jezus kan leren kennen door over Hem te lezen in de Schrift, en dat je hem nog beter leert kennen door met Hem persoonlijk om te gaan. En dat kan, want Hij is de Levende, niet in onze gedachten, maar in werkelijkheid.
Dat geloof ik. En jij ?
JoP
JoP
Admin

Aantal berichten : 110
Leeftijd : 62
Hobby’s : jeugdwerk, geloven, genieten
Humor : ja :p
Ik voel me vandaag :
Jezus Christus : Dé weg ? Left_bar_bleue50 / 10050 / 100Jezus Christus : Dé weg ? Right_bar_bleue

Registration date : 26-08-08

https://go-live.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Jezus Christus : Dé weg ? Empty Re: Jezus Christus : Dé weg ?

Bericht  nDurlie zo feb 08, 2009 10:17 pm

Ik heb een nieuw blogbericht over mijn hedendaagse geloof én Niemand Ziet Ons gepost:

http://ndurlie.blogspot.com/

misschien ook wel even toepasselijk.

Het is vooral een reactie op de atheïstische campagne.

Voor mij is het gewoon steeds duidelijker: zonder God is de wereld écht om zeep.
Dus mensen maken hun besluit: ahja, God bestaat niet want de wereld is om zeep.
Wie heeft de mensen gezegd voor de wereld te zorgen ? God toch ?
Dus wiens schuld is het dat de wereld om zeep is ?

gemakkelijk, om de schuld op iets te steken waar je niet ééns in gelooft ?
Zou je er dan vanbinnen niet juist wél in geloven omdat je aan Hem de schuld geeft ?

Aaaah! Very Happy

nDurlie

Aantal berichten : 400
Leeftijd : 36
Woonplaats : gent
Hobby’s : tekenen, film, toneel
Humor : roltraphumor
Ik voel me vandaag :
Jezus Christus : Dé weg ? Left_bar_bleue50 / 10050 / 100Jezus Christus : Dé weg ? Right_bar_bleue

Registration date : 30-11-08

http://www.ndurlie.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Jezus Christus : Dé weg ? Empty Re: Jezus Christus : Dé weg ?

Bericht  Annemie za feb 21, 2009 11:30 pm

nog een laat berichtje:

morgen (= zondag 22 febr) laten 2 jongeren zich dopen in De Rank. als je wil ontdekken wat mensen kan bezielen om voor God te kiezen, kom dan zeker af!

begin: 10u00, eind: tss 11u30 en 12u00.
waar? De Rank: waar in het begin de repetities doorgingen (stationsstraat 33, Mechelen)
planning: eerst (vrolijke) liedjes zingen, we brengen met de jeugdgroep ook 2 liedjes speciaal voor deze dag geschreven, daarna (korte en eenvoudige!) preek, daarna de doop (= de 2 dopelingen kopje onder zien gaan Razz ) en dáárna receptie Very Happy .

allen daarheen zou ik zeggen. als je wil komen laat je maar iets weten! (0496/36.43.13)
Annemie
Annemie

Aantal berichten : 125
Leeftijd : 35
Woonplaats : Mechelen
Ik voel me vandaag :
Jezus Christus : Dé weg ? Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Jezus Christus : Dé weg ? Right_bar_bleue

Registration date : 27-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Jezus Christus : Dé weg ? Empty Re: Jezus Christus : Dé weg ?

Bericht  nDurlie zo feb 22, 2009 1:15 am

Annemie ik vond je dingetje vorming écht héél sterk en goed vandaag Smile

nDurlie

Aantal berichten : 400
Leeftijd : 36
Woonplaats : gent
Hobby’s : tekenen, film, toneel
Humor : roltraphumor
Ik voel me vandaag :
Jezus Christus : Dé weg ? Left_bar_bleue50 / 10050 / 100Jezus Christus : Dé weg ? Right_bar_bleue

Registration date : 30-11-08

http://www.ndurlie.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Jezus Christus : Dé weg ? Empty Re: Jezus Christus : Dé weg ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum