Go-Live
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben)

2 plaatsers

Ga naar beneden

Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben) Empty Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben)

Bericht  nDurlie zo aug 16, 2009 3:58 pm

Beste mensen,

Ik heb de try-out thuis ondertussen voldoende bekeken, met terugspoelen en herhalingen en tussendoor notities te nemen.
Hierbij vielen mij nog meer details op, die ik graag met jullie wil delen op de volgende repetitie, maar ik zal niet alles kunnen herhalen,
vandaar dat ik dit jullie op voorhand laat lezen, zodat jullie daar eventueel al op kunnen letten en dat al meteen in praktijk kunnen brengen op de volgende repetitie.
Sommigen heb ik het al gezegd.

ALLEN:
--> Bij het stappen wil ik dat IEDEREEN een donkere jas aan doet. Dit helpt om het effect iets beter te laten uitwerken en is veel mooier.
--> Als jullie als straatkind opkomen om achteraan te gaan zitten, benut je tijd wat meer. Kom niet allemaal samen op, maar verdeel dat wat. Wees ook met iets bezig.
Slapen, snuiven, babbelen (welliswaar zonder geluid). Probeer ook niet elke keer als je opkomt op dezelfde pose te gaan zitten.

YETRO + ALEXI:
--> Als Yetro zijn preek over Tony start, mag hij wat afstand nemen van de groep. Alexi moet daar duidelijk zuchten en de laatste zinnen mee zeggen.

YETRO:
--> Als Tony zegt 'Die vuile rat versperde de weg', wil Yetro 'ey,hé,maat', zeggen, en steekt hij een arm uit naar Tony, achter Mico.
probeer dat met de arm te doen die niet naar het publiek wijst. Dan speel je opener en blijven de mensen je gezicht zien.

KESHIA+ALEXI + MARIA:
--> Wanneer Mico opkomt en jullie gaan staan, 'lippen' jullie tegen elkaar, en betrekken jullie AMY er ook bij. Zij gaat ook staan.
Nadien gaat ze wel weer achteraan gaan zitten en komt Alexi pas naar voor, om naar Mico te gaan: 'hé, mico we hebben opnieuw deftig spul'

ALARM POLITIE:
--> Yetro komt Dario pas halen als iedereen af gelopen is. Hierna komt de politie pas op.

NAHAMAN + JEREMY:
--> Als de zendelingen 'snuiven jullie lijm', zeggen, beginnen jullie te spotten en hen al duidelijk uit te lachen op de achtergrond.

TONY:
--> Als Yanita zegt 'volgen we ze', om de zendelingen te volgen, gaat hij plots staan en luistert aandachtig naar het gesprek. Dan heeft hij oogcontact met Jeremy en Nahaman en stuurt ze op hen af.

NAHAMAN:
--> Blijf Yanita omhelzen als jullie weer gaan zitten.

NAHAMAN+ JEREMY:
--> Bouw jullie ruzie LANGZAAM op! (dus niet metéén starten met roepen, anders is het om zeep, dan kun je niet 'nog harder' ruzie gaan maken.)

TONY + YANITA:
--> Als Tony zijn geld van Yanita heeft gepakt, dan duwt hij haar bruusk naar zijn bende en wijst hen één voor één aan. 'Niemand...gaat nog alleen de straat op...--> Voor je het weet...'

MICO:
--> Heeft de POLITIE hen gepakt (nadruk op POLITIE en niet op 'gepakt' !!)

SANDRA + LIES:
--> Niet te lang mompelen met de poppen, het publiek ziet jullie daar haast niet en hoort jullie ook niet goed.

LIES:
'Helemaal AUTONOOM besloten' --> zeker zeggen, is grappig en goed Very Happy

MICO + YETRO:
'IK WORDT ZOT, YETRO' = 'IK HEB HONGER MICO' (net dezelfde toon)

DARIO + YERO:
Wacht met opkomen in scene 5 tot Yetro neer zit. Yetro, neem je tijd.

BENDE TONY:
Wanneer Mico weg loopt van zijn bende, zie je plots al beweging in Tony's bende. Nahaman en Jeremy gaan staan en porren Tony om te gaan.
Er zit een grijns op Tony zijn gezicht.

TONY:
Trek Yetro recht, en hou hem langer vast.

ALEXI + MARIA:
Als jullie in scene 6 naast Keshia gaan zitten, ga eerst rechtstaan.

DARIO:
'Mico, Mico, Mico,...' al vrolijk beginnen achter de schermen.
'Wat...je hebt gehuild' --> pauze laten, schrikken dat Mico tranen in zijn ogen heeft.
Na 'Yetro is dood', enkel 'wat' zeggen, niet meer.

MICO:
Voor Dario recht staan op 'Dario, ga weg', hij moet jou volgen en niét omgekeerd.

TONY:
Gaat overeind staan wanneer Keshia 'Mico, zijt ge nu helemaal zot geworden' roept.

KESHIA + KESHIA:
'Mico je bent terug.' --> Blijf recht staan beiden.
Keshia omarmt Mico, die emotieloos alles over hem laat heen komen.
'Ik ben bang, Jeremy heeft me pijn gedaan...'
'Ze zullen boeten...' Mico stapt weg van Keshia.
Keshia gaat zitten, gevolgd door Mico.

nDurlie

Aantal berichten : 400
Leeftijd : 36
Woonplaats : gent
Hobby’s : tekenen, film, toneel
Humor : roltraphumor
Ik voel me vandaag :
Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben) Left_bar_bleue50 / 10050 / 100Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben) Right_bar_bleue

Registration date : 30-11-08

http://www.ndurlie.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben) Empty Re: Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben)

Bericht  Annemie ma aug 17, 2009 1:28 pm

nDurlie schreef:Beste mensen,

--> Bij het stappen wil ik dat IEDEREEN een donkere jas aan doet. Dit helpt om het effect iets beter te laten uitwerken en is veel mooier.

SANDRA + LIES:
--> Niet te lang mompelen met de poppen, het publiek ziet jullie daar haast niet en hoort jullie ook niet goed.

  • geldt die donkere jas bij het stappen ook voor Sarah en mij? Omdat eerst was gezegd dat wij dan al in onze rol van Sandra en Lies zitten.
    Probleem met de poppen is dat we ze tegoei moeten kunnen vastnemen en uit de kist halen. Dat vraagt wat tijd en daarom vullen we dat op met praten. Enige sugegstie hoe het beter kan?
Annemie
Annemie

Aantal berichten : 125
Leeftijd : 35
Woonplaats : Mechelen
Ik voel me vandaag :
Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben) Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Opmerkingen (na 5x de try out bekeken te hebben) Right_bar_bleue

Registration date : 27-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum