Go-Live
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

+3
jolly
Wouter
JoP
7 plaatsers

Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  JoP ma jan 19, 2009 10:16 pm

Het gezaghebbende jezuïetentijdschrift ‘La Civiltà Cattolica’ buigt zich in zijn editie van 17 januari over het fenomeen Facebook, een sociaal netwerk dat vrienden, collega's, studiegenoten en kennissen met elkaar in contact brengt.
sunny ‘La Civiltà Cattolica’ omschrijft het netwerk als een keerpunt in de geschiedenis van het internet. Facebook en co tillen het wereldwijde web immers op van een 'netwerk van informatie' tot een 'netwerk van mensen'. Ook geloof en godsdienst hebben hun plaats op Facebook en kunnen er relevant zijn.
bom Maar Facebook schept volgens het tijdschrift ook de valse illusie dat mensen om wie men geeft altijd dichtbij zijn en dat men mensen, die men langs dit kanaal ontmoet, ook echt kan leren kennen. Civiltà waarschuwt internauten ook voor het gevaar van een kunstmatig ik, “om aanvaardbaarder en meer gewaardeerd te zijn en zich meer bemind te voelen.

“Communicatiemiddelen als Facebook, waarmee mensen met elkaar contact kunnen houden, zijn altijd behulpzaam, maar zij zullen nooit de persoonlijke ontmoeting vervangen.”

Wat zijn volgens jou de voor en nadelen van Facebook en Hyves ?
Hoe kan men er volgens jou best mee omgaan ?
JoP
JoP
Admin

Aantal berichten : 110
Leeftijd : 62
Hobby’s : jeugdwerk, geloven, genieten
Humor : ja :p
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue50 / 10050 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 26-08-08

https://go-live.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  Wouter zo mei 24, 2009 12:52 am

Facebook is toch een enorm goede manier om (bijna) altijd in contact te zijn met je vrienden.
Je kan mekaar beter leren kennen en mekaars mening te weten komen over verscheidene dingen.
Je kan er ook mensen tegenkomen die dezelfde interesses hebben en daar kan dan misschien een
hele hechte vriendschap van ontstaan, wie weet...
Je hebt misschien wel een beetje kans om geen 'echte' mensen tegen te komen of bedriegers te leren
kennen, maar dat heb je in het echte leven toch ook, of niet soms?
Ik persoonlijk gebruik facebook gewoon om in contact te blijven met vrienden en om die vrienden dan te laten
weten wat ik doe en ook te weten kom wat zij doen en denken.
Als je via site's als facebook en netlog probeert om nieuwe vrienden te maken dan weet je dat je altijd de kans
hebt om gekwetst te worden he.
Dus ik speel op veilig.
cheers Facebook !
Wouter
Wouter

Aantal berichten : 183
Leeftijd : 31
Woonplaats : Mechelen / Sint Katelijne Waver
Hobby’s : Niemand Ziet Ons * JIP * Circolito
Humor : Tja, Vanalles zowa..
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 06-12-08

http://nl.netlog.com/InstantWouter

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  jolly zo mei 24, 2009 3:04 am

groot gelijk van wouter

en ja hij heeft gelijk over da kwetse maar ook over hechte banden
(rara over wie heb ik het nu weer)

met deze site's kan je altijd met vriende in contact kome waar je normaal gezien niet mee belt
of elke week ziet.
je kan er ook vriende op terug vinden die je kwijt was geraakt in de loop der jaren

ik ben zoiszo voor voor facebook en netlog
jolly
jolly

Aantal berichten : 96
Leeftijd : 31
Woonplaats : Mechelen en Putte
Hobby’s : lachen,mijn vrienden zot maken,plezier,musical,...
Humor : duh alle soorte humor zolang ik ni het slachtoffer ben
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue87 / 10087 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 06-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  nDurlie zo mei 24, 2009 12:13 pm

Facebook is slecht
ben er aan verslaafd en het is een té grote afleiding voor mijn examens.
Ik moet vaak dingen van het net halen/opzoeken of vergelijken tijdens de blok en dan kan ik het niet laten FB te paseren...
MAAR HETZELFDE MET DIT FORUM !!!! gevaarlijk dus !!

Facebook is wel goed
omdat het als het ware het internet van je vrienden samenvat.
Alles wat zij leuk vonden kun je bv zien.
Je kunt zeveren, en daar in het echte leven verder om lachen.
Mensen zonder FB kunnen dan lekker niet mee.
Een heleboel medestudenten van me zitten er op, dus tijdens de examens communiceren we ook wel plots een stuk meer op FB.
waaah zalig ding.

Je moet er wel verstandig mee omgaan:
ik heb mijn profiel privé gezet en ik voeg enkel mensen toe die ik écht persoonlijk ken.

nDurlie

Aantal berichten : 400
Leeftijd : 36
Woonplaats : gent
Hobby’s : tekenen, film, toneel
Humor : roltraphumor
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue50 / 10050 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 30-11-08

http://www.ndurlie.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  NeP di mei 26, 2009 12:10 am

Da's bij mij het probleem: ik druf geen mensen te weigeren als ik ze zo vaag ken. Dan is da zo precies of ik wil die niet kennen. Maar langs de andere kant, ik pas wel op ze! Af en toe chat ik via FB met iemand van opt leger van onze Pieter, diene voegde mij ineens toe. En da's echt kei grappig Very Happy
Maar Facebook is verslavend! Echt wel! En veel veiliger dan Netlog. Kheb trouwens mijn Netlog verwijderd, das zo stom. Iedereen zet daar zo van die "sexy" foto's op, en eigenlijk zijn die mensen helemaal ni zo gelijk da ze dr uitzien op die foto's. En héél de wereld kan u dan zien ofzo, dusja laat maar. Ik word liever beroemd op een andere manier dan door foto's What a Face
NeP
NeP

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 31
Woonplaats : Sint-Katelijne-Waver
Hobby’s : muziek en lachen
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 12-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  nDurlie di mei 26, 2009 2:12 am

netlog is nu ook al veiliger geworden hoor, je kan er bijna net evenveel als facebook, maar het komt altijd iéts later.
Mijn profiel staat daar ook privé en ik voeg ook enkel mensen toe die ik ken. Ik heb daar wel idd meer last van gasten die ik totaal nie ken en me dan een berichtje sturen 'alles goed xx ?' of 'mag ik je GSM nummer' ? Dan antwoord ik altijd Nee. :p

Maar ik heb momenteel 49 friends request staan op fb, ik weet nie of ik die mensen wel allemaal wil.
Sommige ken ik dan van zien, of van jaren terug, of nog andere voegen u toe omdat ge enkele vrienden gemeenschappelijk hebt.
Maar ik hoef hun privé leven niet te weten, dus waarom zouden zij dat van mij willen weten ?
(Want je hebt zo van die mensen die om de paar uur vertellen aan iedereen wat ze hebben gegeten, wie hun beste vrienden zijn,...kijk, dat boeit écht niet :p)
Ik heb wegens praktische redenen mijn GSM nr vrijgegeven op facebook, en dat wil ik ook niet zomaar aan iedereen geven.
Vandaar dat ik extra voorzichtig ben.

nDurlie

Aantal berichten : 400
Leeftijd : 36
Woonplaats : gent
Hobby’s : tekenen, film, toneel
Humor : roltraphumor
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue50 / 10050 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 30-11-08

http://www.ndurlie.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  Annemie di mei 26, 2009 4:21 pm

Facebook is leuk om tussendoor wat meer contact met vrienden te hebben en samen af te spreken. Maar verder is het een tikkeltje té verslavend als je niet oplet, is het voor een heel groot deel nutteloos (vb. al die quizzen, wat ben je daar nu mee?heeft ook nix met netwerken te maken) en ik denk niet dat je elkaar via facebook écht goed kan leren kennen of diepe vriendschappen mee kan opbouwen. Het is leuk om wat te zwanzen en iets meer contact met vrienden tussendoor te hebben. En je denkt er ook sneller aan mensen waar je niet zo veel contact mee hebt. Heb ik al een paar keer gebruikt voor de musical (cfr. Filip en rafaël). Dus wel leuk en soms handig, maar je moet het ook niet overschatten en er goed mee kunnen omgaan. Anders zit je uren achter de pc te verspillen aan stomme dingen terwijl het buiten mooi weer is vb!
Annemie
Annemie

Aantal berichten : 125
Leeftijd : 35
Woonplaats : Mechelen
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue80 / 10080 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 27-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  NeP di mei 26, 2009 5:45 pm

Ik heb Veerle haar raad opgevolgd en de mensen waar ik echt niks mee te maken heb (of mensen die ik stom vind) heb ik verwijderd. Aan sommige mensen ben ik dan moreel verplicht om vrienden mee te blijven, zoals JeeTee What a Face
NeP
NeP

Aantal berichten : 217
Leeftijd : 31
Woonplaats : Sint-Katelijne-Waver
Hobby’s : muziek en lachen
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 12-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  Rafaël di mei 26, 2009 5:52 pm

Facebook is inderdaad een beetje verslavend ... mss een beetje veel
En net zoals nDurlie zegt, niet echt zo gezond voor tijdens de examens.
Ik heb een oplossing gevonden die wel redelijk is voor mij: ik heb namelijk mijn wachtwoord veranderd in iets dat ik niet weet.
Als ik toch even wil gaan checken, moet ik zeggen dat ik mn wachtwoord ben vergeten, en naar mail gaan, en nieuw ingeven, en dan ben ik er eindelijk. En vaak vind ik al die moeite niet echt nodig om gewoon ff FB te checken, dus laat ik het maar... Want al de tijd dat ik daar echt nuttige dingen doen is toch ook bijna te verwaarlozen Smile

FB heeft wel zn voordelen, dus ik laat het nog even mooi staan :-)

Rafaël

Aantal berichten : 2
Leeftijd : 35
Woonplaats : Sint-Katelijne-Waver
Ik voel me vandaag :
FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Right_bar_bleue

Registration date : 26-05-09

Terug naar boven Ga naar beneden

FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ? Empty Re: FACEBOOK: NUTTIG INSTRUMENT OF UTOPIE ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum